Золотопотіцька громада
Бучацький район, Тернопільська область

Ставки податків на 2019 рік

Проект ЗОЛОТОПОТІЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА БУЧАЦЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ СЬОМЕ СКЛИКАННЯ ДВАДЦЯТЬ ПЕРША СЕСІЯ ІІ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ Р І Ш Е Н Н Я № «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2019 рік» Керуючись абзацами другим і третім пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України та пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська рада ВИРІШИЛА: 1. Установити на території селищної ради: 1) ставки земельного податку згідно з додатком 1; 2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2. 3 податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки додаток 3 4. Дане рішення оприлюднити до 14 липня 2018 року в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб. 5. Дане рішення в десятиденний термін з його прийняття надати в Бучацьку ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області. 6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань соціально економічного розвитку планування, фінансів та бюджету, та комісії з питань промисловості, земельних відносин, підприємництва, транспорту, зв’язку, торговельно-побутового обслуговування населення 7. Дане рішення набирає чинності з 1 січня 2019 року. Селищний голова Кушик Р.Р МП Додаток №1 до рішення селищної ради №____ від ___ липня 2018 року Земельний податок ( плата за землю) 1. Загальні положення. Земельний податок встановлюється на підставі розділу ХІІ Податкового кодексу України (далі - ПКУ). 2. Платники земельного податку. Платниками податку є: - власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); - землекористувачі. 3. Об'єкти оподаткування земельним податком. Об'єктами оподаткування є: - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; - земельні частки (паї), які перебувають у власності. 4. База оподаткування земельним податком. Базою оподаткування є: - нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; - площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Рішення селищної ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. 5. Ставки земельного податку. Ставки податку за земельні ділянки,нормативну грошову оцінку яких проведено, в межах населеного пункту: Для сільськогосподарських угідь: - ( рілля,сіножаті,пасовища,багаторічні насадження) - та земель загального користування – 0.8% від їх нормативної грошової оцінки; - житловим фондом,автостоянки для особистого автотранспорту,які використовуються без отримання прибутку гаражно - будівельними ,та садівницькими товариствами,індивідуальними гаражами,у розмірі - 0.05% від їх нормативної грошової оцінки; - садовими та дачними будинками фізичних осіб – 0.3% від їх нормативної грошової оцінки; - для земельних ділянок не сільськогосподарського призначення(господарські двори) – 3% від їх нормативної грошової оцінки; - надані підприємствам промисловості,зв’язка,енергетики,транспорту(крім земель залізничного транспорту,на яких знаходяться окремо розташовані культурно - побутові будівлі та інші споруди) а також підприємствам і організація,що здійснюють експлуатацію ліній електропередач – 3% від їх нормативної грошової оцінки; - земельні ділянки водного фонду -3%; - земельні ділянки,які які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності)встановлюється у розмірі 3% від їх нормативної грошової оцінки; - для земель житлової та громадської забудови,яка використовується в комерційних цілях,становить 1.5% від нормативної грошової оцінки: Ставки земельного податку на земельні ділянки,розташовані за межами населених пунктів,нормативну грошову оцінку яких не проведено; - сільськогосподарські угіддя – 0.8% від нормативно грошової оцінки землі по області; - не сільськогосподарські угіддя( господарські двори) -3% від нормативної грошової оцінки; - садівницькі товариства,у тому числі зайняті садовими та дачними будинками фізичних осіб -0.3% від нормативної грошової оцінки; - земельні ділянки водного фонду -3%; - інші землі,які знаходяться за межами населеного пункту – 5% від нормативної грошової оцінки 6. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб Від сплати податку звільняються: - інваліди першої і другої групи; - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; - пенсіонери (за віком); - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 281.1 статті 281 ПКУ, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм: - для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш 2 гектари; - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка в селищах - не більш 0,15 гектара; - для індивідуального дачного будівництва - не більш 0,10 гектара; - для будівництва індивідуальних гаражів - не більш 0,01 гектара; - для ведення садівництва - не більш 0,12 гектара. 7. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком Не сплачується за: - землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння; - землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування – землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв’язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме: а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди; б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно – мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 % акцій ( часток, паїв) належить державі; - земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень; - земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв; - земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування кулькових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку. 8. Особливості оподаткування платою за землю. Золотопотіцька селищна рада встановлює ставки плати за землю, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради. До 25 грудня року включно, що передує звітному, рішення сільської ради щодо ставок земельного податку та надання пільг зі сплати земельного податку юридичним та /або фізичним особам подаються відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки , якщо інше не встановлено окремим законом. Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа місяця кварталу, що настає за звітним кварталом у якому відбулися зазначені зміни. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право. Рішення щодо встановлення пільги приймається Трибухівською сільською радою з урахуванням підпунктом 12.3.7. ст. 12 Податкового кодексу України. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території. Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд ( їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним , загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування 9. Податковий період для плати за землю. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців). 11. Строк сплати плати за землю Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через касу селищної ради за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин). Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. 10. Орендна плата Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Селищна рада, як орган місцевого самоврядування, яка укладає договір оренди землі, повинна до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі комунальної форми власності об’єднаної територіальної громади, подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 року № 783. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: - не може бути меншою 3% нормативно грошової оцінки; - не може перевищувати 12 % нормативно грошової оцінки; - може перевищувати граничний розмір орендної плати у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати. Податковий період, порядок обчислення орендної плати , строк сплати та порядок її зарахування до бюджету застосовується відповідно до вимог цього розділу. Відповідальність за несплату податкового зобов’язання. За невиплату або ухилення від сплати податку настає відповідальність згідно чинного законодавства. Додаток № 2 до рішення селищної ради № від 2018 року № з/п Група платників, категорія/цільове призначення земельних ділянок Розмір пільги (відсотків суми податкового зобов’язання за рік) 1 Група платників: органи державної влади та місцевого самоврядування. Категорія: землі громадської забудови; Цільове призначення: 03.01 для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування;. 100 2 Інваліди першої і другої групи (поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.); 100 3 Пенсіонери за віком; 100 4 Ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту; 100 5 Фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; 100 6 Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи 100 7 Санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів; 100 8 Громадські організації України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менше як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менше як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці; 100 9 Бази олімпійської та параолімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України; 100 10 Державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій; 100 11 Сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов’язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю) і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства; 100 12 Землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації сільськогосподарського освоєння; 100 13 Земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур; 100 14 землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування – землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв’язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме: а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючи з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди; б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно- мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток паїв) належить державі; 100 100 15 Земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень; 100 16 Земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв; 100 17 Земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів(угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками 100 18 Земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, (необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (статути положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку. 100 Додаток № 3 до рішення селищної ради № від 2018 року Положення про порядок справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Золотопотіцької селищної ради 1. Загальні положення. Дане Положення про порядок справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Золотопотіцької селищної ради (далі — Положення) розроблено відповідно до статтей 7, 10, 12, 14, 265, 266 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) (далі - ПКУ), пункту 24 частини 1 статті 26 та частини 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". 2. Визначення об’єктів оподаткування. 2.1. Об'єкти житлової нерухомості - будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки. 2.1.1. Будівлі, віднесені до житлового фонду, поділяються на такі типи: а) житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості. Житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень; б) прибудова до житлового будинку - частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною частиною будинку одну (або більше) спільну капітальну стіну; в) квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання; г) котедж - одно-, півтораповерховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою; ґ) кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах - ізольовані помешкання в квартирі, в якій мешкають двоє чи більше квартиронаймачів. 2.1.2. Садовий будинок - будинок для літнього (сезонного) використання, який в питаннях нормування площі забудови, зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам, установленим для житлових будинків. 2.1.3. Дачний будинок - житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку". 2.2. Об'єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють: а) будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку; б) будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей; в) будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування; г) гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки; ґ) будівлі промислові та склади; д) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки); е) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо; є) інші будівлі". 3. Платники податку. 3.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. 3.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб. 3.2.1. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку. 3.2.2. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом. 3.2.3. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку. 4. Об’єкт оподаткування. 4.1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. 4.2. Не є об’єктом оподаткування: 4.2.1. Об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності). 4.2.2. Об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки. 4.2.3. Будівлі дитячих будинків сімейного типу. 4.2.4. Гуртожитки. 4.2.5. Житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради. 4.2.6. Об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину. 4.2.7. Об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках. 4.2.8. Будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств. 4.2.9. Будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності. 4.2.10. Об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств. 5. База оподаткування. 5.1. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. 5.2. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. 5.3. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт. 6. Пільги із сплати податку. 6.1. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується: 6.1.1. Для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 кв. метрів. 6.1.2. Для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 кв. метрів. 6.1.3. Для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів. 6.1.4. Для господарських приміщень , які перебувають у власності фізичних осіб (не підприємців): хліви, стодоли, гаражі, комори. Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). Золотопотіцька селищна рада може збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування. 6.2. Золотопотіцька селищна рада може встановлювати пільги з податку, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів. Пільги з податку, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на: - об'єкт/об'єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням ради; - об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності). Пільги з податку, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради з об'єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об'єктом оподаткування. Золотопотіцька селищна рада до 1 лютого поточного року подає до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих відповідно до даного розділу. Звільнити від сплати податку, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями), а також звільнити від сплати даного податку, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності учасників АТО або членів їх сімей,пенсіонерів, багатодітних сімей, неприбуткові громадські організації («Просвіта», «Злагода», «Дністрянка» та ін..), звільнити юридичні особи державної та комунальної форми власності від сплати податку в розмірі 50% на нерухоме майно житлової та нежитлової нерухомості , яке використовується для оздоровчо - реакраційних цілей . 7. Ставка податку. 7.1. Встановити ставки податку для об'єктів житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних осіб в таких розмірах: - 0,2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування - для нежитлової нерухомості комерційного використання, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0.75 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування . - для юридичних осіб: 1 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування. 8. Податковий період. 8.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року. 9. Порядок обчислення суми податку. 9.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку: а) за наявності у власності платника податку одного об'єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів 6.1.1., 6.1.2. пункту 6.1. розділу 6 даного Положення, та пільги Золотопотіцької селищної ради з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення) та відповідної ставки податку; б) за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до підпунктів 6.1.1., 6.1.2. пункту 6.1. розділу 6 даного Положення, та пільги Золотопотіцької селищної ради з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення) та відповідної ставки податку; в) за наявності у власності платника податку об'єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної відповідно до підпункту 6.1.3. пункту 6.1. розділу 6 даного Положення, та пільги Золотопотіцької селищної ради з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення) та відповідної ставки податку; г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів б і в даного пункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об'єктів житлової нерухомості. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку. 9.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів. 9.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: - об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; - розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; - права на користування пільгою із сплати податку; - розміру ставки податку; - нарахованої суми податку. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним). 9.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. 9.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. 10. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об'єкта оподаткування податком. 10.1. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності. 10.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. 11. Порядок сплати податку. 11.1. Податок сплачується за місцем розташування об'єкта оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України. 12. Строки сплати податку. 12.1. Податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується: - фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; - юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації. Секретар: О.П.Непіп