Децентралізація приносить кращі результати та ефективність
Проект Стратегії Золотопотіцької ОТГ на 2018-2026 рр.
Дорогі земляки!
У рамках Програми "Децентралізація приносить кращі результати та ефективність" (DOBRE), за фінансового сприяння USAID (United States Agency for International Development) в період з жовтня 2017 р. по січень 2018 року Робочою групою Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади при сприянні експертів Фундації Розвитку Місцевої Демократії з Польщі був напрацьований проект документу "Стратегія розвитку Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади на 2018-2026 роки", який сьогодні виноситься на громадське обговорення/консультації.
Консультації триватимуть 3 тижні – від 09 лютого до 28 лютого 2018 р.
Цей етап громадського обговорення є найважливішим етапом формування Стратегії, оскільки від кожного з мешканців буде залежати в якому напрямі ми будемо будувати спроможну громаду до 2026 року і куди будемо вкладати свої ресурси, державні кошти та кошти міжнародної технічної допомоги.
Стратегія нашої громади якнайшвидше потрібна нам і для реалізації конкретних проектів на найближчі 3 роки починаючи вже із 2018 року із залученням коштів міжнародної технічної допомоги, зокрема Програми DOBRE.
Після врахування Ваших пропозицій Стратегія буде доопрацьована і винесена на сесію селищної ради для затвердження. Наступним кроком буде написання проектів для 2-3 завдань Стратегії, для реалізації яких будуть залучені кошти програми DOBRE.
Ваші коментарі, зокрема пропозиції щодо завдань Стратегії, надсилайте до 28.02.2018 року на електронну скриньку: [email protected] або [email protected]. Формуляр для подачі коментарів, зауважень і пропозицій є доступним на інтернет-сторінці громади та в будинку селищної ради. Згідно з положенням програми DOBRE, будуть розглядатися лише ті пропозиції, які будуть подані у формулярі з вказаними прізвищем, ім’ям, електронною скринькою, телефоном та адресою. За збір поданих Вами пропозицій відповідає Наталія Панчук, контактний телефон 3-10-31.
Місце прийому пропозицій на паперових носіях: вул. Галицького, 107, смт. Золотий Потік, Бучацький район, Тернопільська область,48451).
Також за цією адресою Ви можете отримати консультації.
Важливо! Ваші пропозиції будуть братися до уваги за умови, що пропозиції будуть містити ім’я, прізвище та адресу подавача.
Заплановані також публічні консультаційні зустрічі, на які запрошуються всі бажаючі. Вони відбудуться:
Перша зустріч відбудеться в смт Золотий Потік 0 12:00 год 14 лютого 2018 року в приміщенні актового залу Золотопотіцької ЗОШ.
Про інші зустрічі буде повідомлено додатково.
Щиро запрошую. Прошу також поширити інформацію про дані консультації серед усіх зацікавлених осіб.
Селищний голова Кушик Ростислав Рафаїлович
ЗОЛОТОПОТІЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
БУЧАЦЬКОГО РАЙОНУ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
СЕЛИЩНОГО ГОЛОВИ
від 02 лютого 2018 року № 35-од
Про проведення громадського обговорення
Відповідно до статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:
В період з 07 лютого по 28 лютого 2018 року провести громадські обговорення по питаннях внесення пропозицій щодо «Стратегії розвитку Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади на 2018-2026 роки»
Селищний голова Р. Р. Кушик
Стратегія розвитку ЗОЛОТОПОТІЦЬКОЇ об’єднаної Територіальної громади на 2018-2026 роки |
Стратегія розроблена в рамках програми
"Децентралізація приносить кращі результати та ефективність (DOBRE)",
яка фінансується USAID.
Золотий Потік, 2018 рік
ЗМІСТ
ВСТУП......................................................................................................................................................................................................... 3
1. Діагноз умов місцевого розвитку – найважливіші висновки................................................ 4
2. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ АНКЕТУВАННЯ……………………8
3. Результати SWOT-аналізу................................................................................................................................................ 12
4. Стратегічне бачення розвитку громади....................................................................................................... …17
5. СТРАТЕГІЧНІ ТА ОПЕРАЦІЙНІЦІЛІ…………………………………..…………………………………………………………………………..………..17
6. Індикатори впливу та результатів Стратегії.............................................................................................. …21
7. Узгодженість Стратегії з програмними та стратегічними документами................. …23
8. Джерела фінансування заходів Стратегії..................................................................................................... …27
9. Система впровадження, моніторингу та оцінювання Стратегії........................................ …29
10. План заходів РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ....................................................................................................................... …32
ДОДАТКИ…………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………..…...…68
Цей документ став можливим завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). За зміст є відповідальністю Фонду Розвитку Місцевої Демократії та не обов'язково відображає точку зору USAID чи уряду Сполучених Штатів.
This document is made possible by the generous support of the American people through the United States Agency for International Development (USAID). The contents are the responsibility of Foundation in Support of Local Democracy and do not necessarily reflect the views of USAID or the United States Government.
Вступ
Стратегія Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади на 2018-2026 роки (далі Стратегія) була розроблена в рамках програми „Децентралізація приносить кращі результати та ефективність (DOBRE)”.
Стратегія розроблена на підставі Закону України «Про стимулювання розвитку регіонів», Закону України «Про засади державної регіональної політики», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів» в рамках програми DOBRE.
Стратегія є основним документом довгострокового розвитку Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади, який визначає пріоритети та напрямки її розвитку до 2026 року. Реалізація Стратегії передбачається в рамках партнерства влади, громади та бізнесу, де кожен партнер зможе знайти своє місце і свої інтереси та внести відповідний вклад у розвиток
Розроблення стратегії припало на дуже важливий для українського суспільства час – реформування усіх сфер суспільного життя, в першу чергу – реформ адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування, завдяки яким новоутвореним об’єднаним територіальним громадам передаються повноваження і ресурси згідно принципів Європейської хартії місцевого самоврядування, що означає право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання та управління суттєвою часткою публічних справ під власну відповідальність в інтересах місцевого населення.
Методологія, яку застосовано для розроблення Стратегії базується на підходах до стратегічного планування Фундації розвитку місцевої демократії (FRDL), яка є партнером Global Communities в імплементації компоненту стратегічного планування в громадах програми DOBRE, а саме - на переконанні, що стратегія розвитку не лише визначає головні напрямки дій органу місцевого самоврядування, а виконує роль плану розвитку всієї місцевої громади. Це, в свою чергу, актуалізує потребу знаходження на місцевому рівні консенсусу навколо основних положень стратегії, узгодження сфери та передумов залучення широкого кола зацікавлених осіб в процес її реалізації.
Стратегія Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади на 2018-2026 роки гармонізується із пріоритетами і цілями стратегічних документів вищого рівня, а саме:
- Стратегією сталого розвитку «Україна-2030»;
- Державною стратегією регіонального розвитку України на період до 2020 року;
- Стратегією розвитку Тернопільської області до 2020 року.
Стратегія робить наголос на сталий розвиток громади, який передбачає інтеграцію економічної, соціально-культурної та екологічної складових розвитку. Наслідком такого підходу має стати зростання якості життя мешканців із перспективою забезпечення сталості такого росту.
Стратегія була розроблена Робочою групою зі стратегічного планування, сформованою рішенням Голови громади. До її складу увійшли представники органу місцевого самоврядування, працівники апарату ради, представники місцевих закладів освіти, культури, соціальної допомоги, охорони здоров’я; представники бізнес-середовища, громадського сектору та лідери громади. Організовували роботу Групи експерти програми DOBRE Войцех Одзімек (FRDL) і Олександр Софій (ГО «Європейський діалог»).
Робота, пов’язана із розробленням Стратегії передбачала такі дії:
- Опрацювання діагнозу стану соціально-економічного розвитку громади,
- Проведення соцілогічних досліджень серед мешканців громади
- Проведення аналізу чинників зовнішнього і внутрішнього середовища (SWOT-аналіз),
- Ідентифікація бачення майбутнього громади,
- Визначення стратегічних та операційних цілей Стратегії,
- Окреслення показників впливу та результатів впровадження Стратегії,
- Визначення взаємозв’язків між Стратегією з іншими стратегічними документами вищого рівня,
- Ідентифікація реалістичних джерел фінансування завдань операційного плану Стратегії,
- Опрацювання системи впровадження та моніторингу реалізації Стратегії разом із визначенням підходу до актуалізації документу,
- Розроблення детального плану дії в межах середньострокової перспективи.
Організатори щиро вдячні усім учасникам 5-ти зустрічей Робочої групи, які відбулися в період з 18 жовтня 2017 року по 12 березня 2018 року. Вдячні за витрачений час, взяту на себе відповідальність у громадських справах та змістовну участь у процесі розроблення Стратегії Золотопотіцької об’єднаної територіальної громади на 2018-2026 роки.
Весь текст проекту - https://rada.info/upload/users_files/04392735/52d90048fc0742d4b954153d506b1328.docx
Формуляр для подачі пропозицій та зауважень
Програма USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) - це п’ятирічна програма, спрямована на посилення місцевого самоврядування та створення кращих умов для розвитку ОТГ, підвищення рівня залученості громадян до прийняття рішень та забезпечення підзвітності та прозорості в громадському управлінні.
Додаток
до рішення сесії ради
№1003 від «22» вересня 2017_р.
ПОЛОЖЕННЯ
про електронні петиції
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Електронна петиція – колективне електронне звернення (ініціатива), розміщене на веб-сторінці «Електронні петиції» для голосування громадян, яке за умови набрання необхідної кількості голосів, обов’язкове до розгляду на найближчому засіданні виконавчого органу Золотопотіцької ОТГ;
1.2. Електронна петиція є однією з форм участі територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування (далі – Петиція).
1.3. Електронна петиція має стосуватися питань місцевого значення, віднесених до компетенції територіальної громади та органів місцевого самоврядування Золотопотіцької ОТГ.
Розділ 2. Порядок подання електронної петиції
2.1. Організацію розгляду електронних петицій забезпечує загальний відділ Золотопотіцької ОТГ;
2.2. Електронні петиції повинні стосуватись питань, які відносяться до повноважень та компетенції органу місцевого самоврядування, відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та чинного законодавства;
2.3. Електронна петиція подається в електронній формі і повинна містити: прізвище, ім’я, по батькові громадянина або назву громадського об’єднання (із зазначенням посадової особи), а також адресу електронної пошти, зміст звернення з обґрунтуванням необхідності його розгляду та вирішення. До електронної петиції можуть додаватись фото, відео-матеріали, проекти нормативних актів.
Неправдиві відомості, подані автором (ініціатором) петиції або громадським об’єднанням, а також використання лайливих слів, прямих образ на ім’я конкретних осіб, є підставою для відмови в її оприлюдненні або для виключення з режиму оприлюднення після з’ясування зазначених обставин;
2.4. В електронній петиції має бути викладено суть порушеного питання, пропозиція щодо його вирішення, а заголовок має відображати короткий зміст Петиції.
Петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини, інформацію, яка принижує честь і гідність, права та законні інтереси осіб, матеріали та вислови, які становлять загрозу національним інтересам і національній безпеці України, матеріали та заклики, які містять передвиборчу агітацію, рекламу товарів, робіт та послуг;
2.5. Електронна петиція подається ініціатором через веб-сторінку «Електронних петицій» шляхом розміщення тексту петиції у розділі «Створити петицію».;
2.6. Для подання електронної петиції ініціатору необхідно пройти реєстрацію на офіційній веб-сторінці «Електронних петицій», зазначивши своє прізвище, ім’я, по батькові, адресу електронної пошти та надати згоду на обробку своїх персональних даних;
2.7. Електронна петиція впродовж 2 робочих днів з моменту подачі перевіряється працівником загального відділу (адміністратором) на відповідність вимогам пункту 2.3 цього Положення. У разі невідповідності електронної петиції зазначеним вимогам оприлюднення такої петиції не здійснюється, а ініціатору, у той же термін, надсилається вмотивована відмова;
2.8. В разі відповідності петиції зазначеним вимогам, адміністратор передає петицію на розгляд голові ОТГ, в процесі якого перевіряють її щодо відповідності вимогам пунктів 2.2. та 2.4 впродовж 3 робочих днів та приймають одне з рішень:
- оприлюднити петицію,
- відмовити в оприлюдненні петиції, якщо зміст питання не належить до компетенції органу місцевого самоврядування;
2.9. Ініціатор, якому відмовлено в оприлюдненні електронної петиції, може виправити недоліки та подати цю петицію повторно;
2.10. Дата оприлюднення електронної петиції на веб-сторінці «Електронних петицій» є датою початку збору голосів на її підтримку. Інформація про початок збору голосів на підтримку електронної петиції невідкладно публікується на веб-сторінці «Електронних петицій», а також надсилається ініціатору електронної петиції на електронну адресу, вказану під час реєстрації.
Для розгляду електронної петиції необхідно зібрати на її підтримку не менше 100 підписів мешканців протягом 60 календарних днів з дня оприлюднення петиції.
Збір голосів здійснюється на офіційній веб-сторінці «Електронних петицій» у розділі «Петиції». Для участі у зборі голосів учасник проходить електронну реєстрацію через систему BankID або зазначивши своє прізвище, ім’я, по батькові, електронну адресу. Голоси, надіслані від однієї і тієї ж особи визнаються адміністратором недійсними та не враховуються. при підрахунку голосів, про що адміністратор повідомляє такого учасника на його електронну адресу.
Розділ 3.Порядок розгляду електронної петиції.
3.1 Петиція, яка впродовж встановленого терміну набрала необхідну кількість голосів на свою підтримку, не пізніше наступного дня невідкладно надсилається адміністратором системи міському голові для розгляду на найближчому засіданні виконавчого комітету;
3.2. На розгляд електронної петиції може запрошуватись ініціатор, якому надається право представити свою електронну петицію та виступити з доповіддю або співдоповіддю щодо питання, піднятого у тексті Петиції під час її розгляду на засіданні. За підсумками розгляду приймається рішення про вжиття заходів або про направлення розгляду питання належним органам: сесії ради, голові, депутатській комісії, структурному підрозділу виконавчого комітету тощо. Якщо є необхідність відповідний структурний підрозділ виконавчого комітету із залученням ініціатора подання електронної петиції, готує проект рішення або приймаються інші документи (розпорядження, правила, порядки, накази тощо) для вирішення піднятої петицією проблеми;
3.3. Петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на свою підтримку, після завершення строку збору підписів не розглядається як Петиція, про що повідомляється автор (ініціатор) петиції з наданням роз’яснень щодо порядку вирішення порушеного питання відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
3.4. За потреби, проводяться громадські слухання або консультації з громадськістю щодо Петиції, якщо така вимога міститься у відповідній електронній петиції;
3.5. Результати розгляду електронної петиції не пізніше 5 робочих днів після закінчення розгляду, оприлюднюється на веб-сторінці «Електронних петицій» і одночасно надсилається ініціатору на вказану під час реєстрації електронну адресу. У відповіді зазначаються заходи, які були вжиті або плануються для вирішення питань, викладених в електронній петиції та терміни вжиття заходів, що плануються або обґрунтована відмова у разі не підтримання органом або посадовою особою такої електронної петиції та додаються копії усіх підготовлених проектів рішень або прийнятих документів (рішень, розпоряджень, наказів, тощо).