ПОЛОЖЕННЯ про відділ містобудування, архітектури, земельних ресурсів та комунальної власності Золотопотіцької селищної ради
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення сесії Золотопотіцької
селищної ради
“30” липня 2021 р. № 820
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ містобудування, архітектури, земельних ресурсів та комунальної власності Золотопотіцької селищної ради
|
Додаток 2
1. Загальні положення
1.1. Відділ містобудування, архітектури, земельних ресурсів та комунальної власності ради (далі - Відділ) утворюється Золотопотіцькою селищною радою як виконавчий орган Золотопотіцької селищної ради для реалізації завдань місцевого самоврядування у сфері містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності на території Золотопотіцької територіальної громади.
1.2. Відділ є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури, що утворюється відповідно до ст. 51 та ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. 13 Закону України «Про архітектурну діяльність», ст. 12 та ст. 14 Закону України «Про основи містобудування» та ст. 6 ч.2 Закону України «Про охорону культурної спадщини», і в своїй діяльності підзвітний та підконтрольний селищній раді та її виконавчому комітету та підпорядковується селищному голові.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, Постановами Верховної Ради України, Указами і Розпорядженнями Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, постановами, розпорядженнями, методичними, нормативними та іншими керівними матеріалами профільного міністерства, рішеннями Золотопотіцької селищної ради та її виконавчого комітету, розпорядчими актами селищного голови та цим Положенням.
1.4. Відділ утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Загальну чисельність, фонд оплати праці працівників та структуру Відділу затверджує сесія селищної ради.
1.5. Відділ не має статусу юридичної особи та має бланк і печатку із своїм найменуванням.
1.6. Печатка відділу використовується виключно для погодження та затвердження документів, які відділ видає в межах своєї компетенції.
2. Відділ виконує такі завдання:
1. У сфері основної діяльності
1.1 організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
1.2 забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
1.3 надає адміністративні послуги:
-видача паспортів забудови земельної ділянки;
-видача паспортів прив’язки тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності;
-видача містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки;
-погодження документації із землеустрою в межах повноважень, визначених законодавством.
1.4 вносить відомості про містобудівні умови і обмеження, а також будівельні паспорти забудови земельної ділянки до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
1.5 аналізує стан та тенденції соціально-економічного і культурного розвитку у галузі містобудування та архітектури, інфраструктури та земельних відносин на території громади і вживає заходів до усунення недоліків;
1.6 бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку громади;
1.7 вносить пропозиції щодо проекту селищного бюджету;
1.8 розробляє проекти рішень селищної ради та розпоряджень голови селищної ради, у визначених законом випадках - проекти нормативно-правових актів з питань реалізації повноважень у галузі будівництва, архітектури, житлово-комунального господарства та земельних відносин на території громади;
1.9 бере участь у погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
1.10 бере участь у підготовці матеріалів для їх розгляду на сесії селищної ради;
1.11 готує самостійно або разом з іншими підрозділами виконавчого комітету селищної ради інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові селищної ради;
1.12 забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
1.13 розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
1.14 опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
1.15 забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
1.16 постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
1.17 здійснює повноваження, делеговані органам місцевого самоврядування;
1.18 забезпечує захист персональних даних;
1.19 розробляє і подає пропозиції щодо:
- проектів районного і селищного бюджетів;
-формування напрямів інвестиційної та інноваційної політики;
-потреби в енергоносіях, транспортних перевезеннях, послугах поштового зв’язку та телекомунікацій;
1.20 вивчає проблемні та невирішені питання на основі аналізу роботи підприємств, транспорту, дорожнього господарства, сприяє їх вирішенню;
1.21 організовує роботу щодо визначення поточної та перспективної потреби у послугах та роботах, що надаються та виконуються підприємствами транспорту та зв’язку;
1.22 забезпечує контроль за виконанням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи підприємств транспорту і зв’язку в осінньо-зимовий період, а також проводить державну політику у сфері безпеки руху;
1.23 співпрацює із засобами масової інформації з питань, що стосуються компетенції відділу;
1.24 здійснює інші повноваження, передбачені законодавством тощо.
3. З питань містобудування та архітектури:
3.1 готує рішення щодо планування території на місцевому рівні;
3.2 організовує розроблення і подання на затвердження селищної ради програм з питань будівництва, містобудування та архітектури;
3.3 організовує підготовку комплексних висновків щодо інвестиційних містобудівних програм;
3.4 готує пропозиції:
- до програм економічного та соціального розвитку громади і подає їх на розгляд до виконавчого комітету селищної ради;
- щодо розроблення, коригування показників і затвердження схеми планування території громади;
3.5 здійснює моніторинг:
- реалізації схеми планування території громади;
- стану розроблення, оновлення містобудівної документації на місцевому рівні;
- забудови та іншого використання територій;
3.6 визначає державні інтереси для їх врахування під час розроблення містобудівної документації на місцевому рівні;
3.7 забезпечує додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил при реалізації затвердженої містобудівної документації;
3.8 сприяє розробленню, проведенню експертизи містобудівної документації для територій і населених пунктів громади;
3.9 розглядає пропозицій виконавчого комітету стосовно встановлення та зміни меж населених пунктів громади, готує висновки
щодо їх затвердження в установленому законодавством порядку;
3.10 сприяє узгодженню інтересів територіальної громади у разі виникнення розбіжностей при вирішенні питань планування територій на відповідному рівні;
3.11 готує пропозиції щодо встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб;
3.12 координує діяльність:
- суб'єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів на території громади, поліпшення їх архітектурного вигляду, збереження традиційного характеру середовища і об’єктів архітектурної та містобудівної спадщини;
- підприємств, установ та організацій, які виконують роботи, надають послуги у сфері містобудування та архітектури;
-
-
- 3.13 співпрацює з органами державного архітектурно-будівельного контролю з питань самочинно збудованих об’єктів містобудування;
-
-
-
- 3.14 інформує населення про плани розміщення найважливіших містобудівних, промислових, енергетичних і транспортних комплексів;
- 3.15 забезпечує ведення містобудівного кадастру на місцевому рівні;
- 3.16 сприяє створенню та оновленню картографічної основи території громади;
- 3.17 забезпечує виконання робіт з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів, містобудівної документації, топографо-геодезичних матеріалів;
-
3.18 здійснює інші функції у сфері містобудування та архітектури, визначені законодавчими, нормативно-правовими актами, окремими розпорядженнями голови селищної ради.
4. У сфері земельних відносин:
4.1.. Здійснює розрахунок сум орендної плати для оформлення договорів оренди земельних ділянок відповідно до прийнятих рішень Золотопотіцької сілищної ради.
4.2. Здійснює підготовку проектів договорів про використання територій та земельних ділянок на підставі відповідних порядків, затверджених рішенням сільської ради.
4.3. Аналізує документацію із землеустрою, подану на розгляд сільської ради та готує відповідні пропозиції.
4.4. За дорученням селищного голови розглядає звернення фізичних та юридичних осіб із земельних питань і готує проекти відповідей згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян».
4.5. Бере участь у встановлені та погоджені меж земель них ділянок у натурі при оформлені документів, що посвідчують право власності або користування ними.
4.6. Здійснює підготовку та проведення конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для розробки експертної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в комунальній власності та відбору землевпорядних організацій для розробки землевпорядної документації.
4.7. Здійснює підготовку та укладання договорів про сплату авансового внеску в рахунок оплати вартості земельної ділянки.
4.8. Здійснює підготовку необхідних документів для проведення земельних торгів, відповідно до Земельного кодексу України.
4.9. Здійснює підготовку графіків розрахунків сум сплати щодо продажу земельних ділянок із розстроченням платежу.
4.10. Здійснює підготовку матеріалів та забезпечує роботу комісії з розгляду заяв, що стосуються земельних відносин на території селищної ради.
4.11. Готує і вносить на розгляд селищної ради проекти рішень щодо регулювання земельних відносин та реалізації прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до чинного законодавства.
4.12. Організовує підготовку та прийняття регуляторних актів стосовно ставок земельного податку і орендної плати за землю на відповідний фінансовий рік у встановленому законом порядку.
4.13. Здійснює перерахунок орендної плати по діючим договорам оренди та готує необхідні додаткові угоди в разі потреби;
4.14. Здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до сільського бюджету від земельного податку, оренди землі та продажу земельних ділянок комунальної власності.
4.15. Представляє Золотопотіцьку селищну раду та її виконавчий комітет при реєстрації земельних ділянок комунальної власності в Державному земельному кадастрі та прав на них Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
4.16. Здійснює аналіз ефективного використання земельних ресурсів сільської ради.
4.17. Проводить роботу щодо розробки, аналізу та надання пропозицій до проектів нормативно-правових актів та інших нормативних документів, а також концепцій і програм управління земельними ресурсами та комунальним майном.
4.18. Надає адміністративні послуги:
- видача витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку,
- видача довідки про наявність (користування) у фізичної/юридичної особи земельних ділянок на території громади.
4.19. Веде реєстр інформаційної бази землекористувачів, яким надані земельні ділянки в оренду.
4.20. Здійснює аналітичний облік використання земельних ресурсів сільської ради, відповідно до оформлених правовстановлюючих документів на земельні ділянки та забезпечує створення відповідної електронної бази даних.
4.21. Здійснює інші повноваження в сфері земельних відносин та управління майном комунальної власності, передбачені чинним законодавством, віднесені до компетенції виконавчих органів сільської ради.
5. У сфері комунальної власності та житлово-комунального господарства:
5.1 забезпечує реалізацію державної політики у галузі житлово-комунального господарства (у тому числі у сфері питної води та питного водопостачання, теплопостачання, енергоефективності та енергозбереження, цінотарифоутворення і розрахунків за житлово-комунальні послуги), житлової політики, благоустрою населених пунктів, поводження з побутовими відходами, поховання;
5.2 розробляє систему заходів для забезпечення стабільної роботи житлово-комунального господарства в умовах надзвичайної ситуації і ліквідації її наслідків;
5.3 здійснює в межах своєї компетенції контроль за станом експлуатації та утримання житлового фонду, благоустрою і об'єктів комунального господарства незалежно від форми власності;
5.4 здійснює облік, інвентаризацію комунальної власності та створення електронної бази даних;
5.5 забезпечує контроль використанням об’єктів комунальної власності;
5.6 здійснює підготовку договорів оренди нерухомого майна комунальної власності та змін до них на підставі розпоряджень селищного голови;
5.7 проводить обстеження стану нерухомого майна;
5.8 здійснює розрахунок орендної плати за користуванням комунальним майном та контролює своєчасне та у повному обсязі надходження платежів;
5.9 виступає ініціатором розірвання договорів оренди, коли орендар порушує вимоги нормативних документів, чинного законодавства та умов договору;
5.10 готує і вносить на розгляд селищної ради проекти рішень щодо затвердження переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації, способів та умов їх продажу та перелік об’єктів, що не підлягають приватизації;
- виступає організатором конкурсів з надання в оренду об’єктів комунальної власності;
- проводить роботу щодо замовлення експертної оцінки майна комунальної власності;
- готує та вносить на розгляд селищної ради питання про прийняття майна в комунальну власність, про передачу майна до інших органів місцевого самоврядування, у власність юридичних та фізичних осіб та іншим суб’єктам права власності;
- готує проекти рішень селищної ради та її виконавчого комітету з питань володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності;
- подає на затвердження селищній раді оцінки про вартість майна, що приватизується;
5.12 забезпечує здійснення заходів з реформування житлово-комунального господарства відповідно до державної і регіональних програм;
-
-
- 5.13 забезпечує дотримання вимог законодавства у сфері житлової політики та надання житлово-комунальних послуг;
- 5.14 організовує розроблення і подання на затвердження селищної ради програм з питань житлово-комунального господарства;
- 5.15 взаємодіє з органами державної влади з питань надання житлово-комунальних послуг та регулювання цін/тарифів у межах своїх повноважень;
- 5.16 організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи об’єктів житлового господарства в осінньо-зимовий період, а також у умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф і ліквідації їх наслідків, здійснює моніторинг підготовки об’єктів житлового господарства до роботи в осінньо-зимовий період;
- 5.17 організовує розроблення і подання на затвердження селищної ради програм у сфері води та питного водопостачання та забезпечує їх реалізацію;
- 5.18 забезпечує дотримання правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді, обмежує або забороняє використання питної води для промислових потреб, відповідає за належне забезпечення населених пунктів району питною водою, кількість та якість якої повинні відповідати нормативним вимогам;
- 5.19 забезпечує розроблення та реалізацію проектів зон санітарної охорони джерел та об’єктів централізованого питного водопостачання;
- 5.20 організовує розроблення і подання на затвердження селищної ради програм благоустрою населених пунктів та забезпечує їх реалізацію;
- 5.21 інформує населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;
- 2.22 забезпечує участь населених пунктів району у щорічному районному та обласному конкурсах «Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку»;
- 5.23 надає пропозиції щодо збирання і видалення побутових відходів, створення полігонів для їх захоронення, а також здійснення роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
- 5.24 надає пропозиції щодо затвердження схеми санітарного очищення в межах адміністративної території громади;
- 5.25 надає пропозиції щодо відведення земельних ділянок для організації місць поховання.
-
6. Права відділу:
6.1. Відділ має право:
6.1.1 скликати в установленому порядку наради, проводити семінари з питань, що належать до його компетенції; - залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
6.1.2 одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
6.1.3 подавати виконавчому комітету пропозиції щодо зупинення топографо-геодезичних та інженерно-геологічних робіт, які виконуються з порушенням державних стандартів, норм і правил. - вимагати від керівників та інших посадових осіб державних установ, суб'єктів підприємницької діяльності, громадян, у власності або користуванні яких знаходяться об'єкти міської інфраструктури, усунення виявлених правопорушень у галузі зовнішнього благоустрою територій, будівель, споруд, інженерних мереж, транспортних магістралей тощо;
6.1.4 проводити рейди та перевірки території, об'єктів населених пунктів щодо стану їх благоустрою і додержання юридичними та фізичними особами законодавства у сфері благоустрою;
6.1.5 відвідувати підприємства, установи, організації, суб’єктів підприємницької діяльності незалежно від форми власності з метою дотримання чинного законодавства у сфері благоустрою; - відповідно до вимог чинного законодавства направляти повідомлення громадянам, посадовим особам підприємств, організацій, установ незалежно від форми власності, для надання усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства у сфері благоустрою території;
6.1.6 здійснювати відповідно до чинного законодавства фото, відеозйомки, звукозапис, як допоміжний засіб для запобігання порушень вимог законодавства у сфері благоустрою;
6.1.7 здійснювати в межах своєї компетенції контроль за дотриманням законодавства в сфері благоустрою. ,
6.1.8 скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до їх компетенції;
6.1.9 заслуховувати інформацію посадових осіб підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері їхньої діяльності;
6.1.10 здійснювати повноваження адміністратора в робочому органі центру надання адміністративних послуг.
6.2. Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету, а також підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об'єднаннями громадян та громадянами.
7. Керівництво відділом
7.1. Керівником Відділу є начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою, на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.
Начальник Відділу відповідно до статті 14 Закону України «Про архітектурну діяльність» за посадою є головним архітектором громади.
Начальник Відділу повинен мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 3 років або при необхідності (виходячи із виконання виконавчим органом основних завдань та функцій) стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років.
У межах закону начальник Відділу може здійснювати творчу діяльність, пов'язану з розробленням містобудівної документації відповідної території, проектуванням об'єктів архітектури, які передбачені для будівництва на території його адміністративної діяльності.
7.2. Начальник Відділу:
7.2.1. Здійснює керівництво діяльністю Відділу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань;
7.2.2. Планує роботу Відділу, розподіляє обов’язки між працівниками, спрямовує їх роботу, надає допомогу у виконанні завдань і доручень, аналізує результати роботи Відділу, вживає заходи щодо підвищення її дієвості;
7.2.3. Забезпечує виконання поставлених перед Відділом завдань, планів роботи, доручень селищного голови;
7.2.4. Забезпечує взаємодію Відділу з іншими органами селищної ради;
7.2.5. Ініціює залучення спеціалістів інших виконавчих органів Золотопотіцької селищної ради, комунальних підприємств, установ та організацій, інших підприємств, установ та організацій, а також об'єднань громадян, представників інститутів громадянського суспільства (за відповідним погодженням) з питань, що пов'язані з виконанням Відділом покладених на нього завдань та функцій;
7.2.6. Бере участь у засіданнях сесій Золотопотіцької селищної ради та її виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах з питань, віднесених до компетенції Відділу;
7.2.7. Забезпечує дотримання спеціалістами Відділу правил внутрішнього трудового розпорядку;
7.2.8. Затверджує функціональні обов`язки посадових осіб Відділу;
7.2.9. Видає у межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;
7.2.10. При вирішені питань нормативно-правового характеру – готує проекти розпоряджень голови селищної ради;
7.2.11. Здійснює інші повноваження, покладені на нього згідно з чинним законодавством України.
7.3. Для розгляду містобудівної та проектно-кошторисної документації, наукових рекомендацій, пропозицій щодо поліпшення містобудівної діяльності та вирішення інших питань при Відділі може створюватися архітектурно-містобудівна рада. Склад архітектурно-містобудівної ради визначається керівником Відділу, а положення про неї затверджується рішенням виконавчого комітету селищної ради.
Секретар селищної ради У.Т.ДЕМ’ЯНЧУК