Регуляторний Акт та аналіз впливу «Про затвердження тарифів по наданню послуг по збору та вивозу твердих побутових відходів»
Регуляторний
Акт та аналіз впливу «Про затвердження тарифів
по наданню послуг по збору та вивозу
твердих побутових відходів»
Керуючись ст.ст. 25,26,59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», розділом VІ ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», Порядком формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженим постановою КМУ від 26.07.2006 р. №1010, Правилами надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених Постановою КМУ від 10.12.2008 р. № 1070, та з метою забезпечення належного санітарно – епідеміологічного стану та благоустрою, сесія селищної
№ |
Назва послуг |
Собівартість |
Рентабельність 5% |
ПДВ 20% |
всього |
1 |
Вивіз твердих побутових відходів для населення, бюджетних госпрозрахункових організацій |
51,68 |
4,48 |
9,86 |
66,02 |
Тарифи для установ і організацій 132,04 грн.
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення Золотопотіцької селищної ради
«Про затвердження тарифів по наданню послуг по збору та вивозу твердих побутових відходів»
Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року №280/97-ВР (із змінами та доповненнями), Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року № 1875-IV (із змінами та доповненнями), Закону України "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності" від 11.09.03 р. № 1160-IV наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 року № 145, яким затверджені державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць тощо.
Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Золотопотіцької селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги по збору та вивозу твердих побутових відходів, які надає КП «Золотопотіцьке комунальне господарство».
1. Проблема, яку пропонується вирішити
На сьогодні в Україні проблема смітників – одна з найважливіших і найактуальніших серед проблем забруднення навколишнього середовища.
Як у кожному людському помешканні так і у офісах, адміністративних спорудах, магазинах, кафе, дитячих садках, школах, лікарнях, ринках чи й просто на вулицях утворюється величезна кількість непотрібних відходів. Викидаючи сміття, люди порушують один з основних екологічних законів - кругообіг речовин у природі. Адже, вилучаючи з природи чимало речовин, людина змінює їх до невпізнанності повертає у природу у вигляді сміття, яке не розкладається на вихідні речовини природнім шляхом.
Забезпечення повного та своєчасного збирання рідких нечистот та твердих побутових відходів (далі за текстом ТПВ) з подальшим їх знешкодженням, дотримання правил екологічної безпеки при поводженні з відходами, зведення до мінімуму несанкціонованих звалищ дозволить вирішити цю проблему.
2. Цілі державного регулювання
Ціль прийняття даного регуляторного акту безпосередньо пов'язана з вирішенням проблеми, про яку йшлося в попередньому розділі. Даний регуляторний акт спрямований на вирішення проблеми як у цілому, так і її окремих складових.
Цілями даного регуляторного акту є:
· захист навколишнього природного середовища, забезпечення належного санітарного стану території, та навколишніх сіл Золотопотіцької ОТГ;
· сприяння ефективній роботі підприємства по вивезенню побутових відходів;
· забезпечення надходжень податків , зборів та платежів як до державного бюджету , так і до бюджету ОТГ;
· здійснення державної політики ціноутворення.
3. Механізми, що застосовуються для розв’язання проблеми
Вирішення вищезазначеної проблеми буде розв'язано шляхом прийняття відповідного рішення Золотопотіцькою селищною радою в порядку та з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності" та іншими актами законодавства.
При вирішенні зазначеної проблеми певну користь отримають три групи господарських відносин:
1) споживачі (населення - забезпечення вчасного вивезення побутових відходів; покращення якості послуг; підвищення рівня обслуговування);
2) держава (зменшення фінансування витрат з місцевого бюджету (вивільнені кошти можуть бути спрямовані на благоустрій міста), збільшення надходжень коштів від діяльності підприємства до бюджету у вигляді податків; забезпечення стабільного надання послуг населенню м. Погребище та покращення їх якості; контроль за впровадженням регуляторного акту);
3) підприємство (зможе надавати якісні послуги, що приведе до утворення прибутку який в свою чергу буде спрямований на технічне переоснащення самого підприємства , забезпечення кожної дільниці контейнерами для накопичення сміття).
Таким чином, поставлені цілі досягаються при виконанні вимог цього регуляторного акту з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави.
Досягнення встановлених цілей шляхом впровадження регуляторного акту приносить вигоди, які виправдовують необхідні для його виконання витрати.
4. Державна політика ціноутворення
Розрахунки тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів , які проведені КП «Золотопотіцьке комунальне господарство» відповідають Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 року № 1010 (із змінами та доповненнями), та підтверджують економічну обґрунтованість розрахунку планових витрат на послуги.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.
Можливість досягнення цілей, передбачених у цьому Аналізі в разі прийняття зазначеного рішення, є цілком реальною та обґрунтованою в зв'язку з тим, що метою створення проекту зазначеного рішення є цілеспрямоване вирішення зазначених проблем.
Поставлені цілі досягаються при виконанні вимог цього регуляторного акта з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави. Досягнення встановлених цілей шляхом виконання регуляторного акту приносить вигоди, які виправдовують необхідні для його виконання витрати.
Простота виконання вимог, встановлених актом, тобто користування послугами за встановленими тарифами, та простота положень даного акту, що містить чітке обґрунтування поставлених завдань, являється також однією з можливостей у досягненні встановлених цілей.
Також слід зазначити, що в даному випадку на дію даного акту мають ризики впливу зовнішніх чинників. Таких як: зростання мінімальної заробітної плати, підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, енергоносії, зростання інших складових собівартості послуг або зміни діючого законодавства. Усе це може привести до недоцільності в подальшому застосування прийнятого даного регуляторного акту, або зміни його суті чи окремих положень.
Однак ризик впливу вище перелічених зовнішніх чинників на дію даного регуляторного акту не може вплинути на необхідність його введення, оскільки наслідки такої відмови значно гірші за наведені.
6. Обґрунтування терміну дії регуляторного акта
Рішення Золотопотіцької селищної ради щодо встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів є регуляторним актом, який розповсюджується на всіх споживачів вказаних послуг, які надає КП «Золотопотіцьке комунальне господарство». Строк дії рішення залежить від змін у чинному законодавстві, впливу коливання ринкових цін і тарифів на складові тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Однак, необмеженість застосування даного регуляторного акту виходе із завдань та цілей, поставлених цим регулюванням із розрахунку на теперішній час. Прогнозування економічної ситуації, тобто вплив зовнішніх чинників на дію цього регулювання, спрогнозувати досить складно. Також складно спрогнозувати вплив внутрішніх чинників на дію даного акту. Тому запровадження дії цього регуляторного акта пропонується без встановлення обмежень по часу. Це пояснюється тим, що на нього, в майбутньому можуть, вплинути невизначені зовнішні чинники, але передбачити які та в який час, не є реальним.
Тому, дія даного акту є необмеженою до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акту або на його цілі.
Секретар селищної ради Непіп О. П.
Виконавець Глухан М. І.