A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Золотопотіцька громада
Тернопільська область, Бучацький район

Консультує Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області

Дата: 15.08.2018 11:40
Кількість переглядів: 67

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко!

Пане міністре, 2 роки відслужив в АТО. Знаю, що можу отримати земельну ділянку. Куди для цього звертатися?

Іван Скорогуб

На які наділи мають право захисники вітчизни?

Учасники бойових дій та особи прирівняні до них мають право на першочергове відведення у власність або користування земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва (для городництва у користування).  У межах норм безплатної приватизації (передачі) земельні ділянки передаються у власність  у таких розмірах:

1) для ведення садівництва — не більше 0,12 га;

2) для ведення особистого селянського господарства — не більше 2,0 га;

3) для будівництва і обслуговування жилого будинку в селах — не більше 0,25 га, в селищах — не більше 0,15 га, в містах — не більше 0,10 га;

 

Куди звертатися для отримання земельної ділянки?

Учасникам АТО необхідно звернутися з клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки у власність або користування:

• сільської, селищної, міської ради (якщо питання стосуються земель комунальної власності відповідних територіальних громад);

• обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб;

• районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб (за межами населених пунктів земельні ділянки для городництва, ведення садівництва, ОСГ та будівництва індивідуального житлового будинку вони не передають);

• обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб;

• Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в області (якщо питання стосується земельних ділянок для ведення садівництва або особистого селянського господарства державної власності).

Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо передачі (надання) земель державної власності, зокрема ріллі, багаторічних насаджень для несільськогосподарських потреб, лісів для нелісогосподарських потреб, а також земельних ділянок природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та особливо цінних земель.

Як виглядає клопотання?

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри (в межах норм).

До клопотання додаються:

1) графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);

2) копія паспорта та копія ідентифікаційного номера;

3) документ, що посвідчує участь в АТО (посвідчення, довідка).

Чиновникам забороняється вимагати додаткові матеріали та документи.

Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або про мотивовану відмову має бути прийнято в місячний строк.

Що може бути підставою для відмови?

Лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.

Як проходить відведення земельної ділянки?

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки потрібно замовити в землевпорядній організації виготовлення такого проекту.

Виконавцем робіт може бути тільки особа з сертифікатом інженера-землевпорядника. Проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі укладеного із замовником договору. Термін виконання робіт – не може перевищувати 6 місяців.

Проект підлягає погодженню з територіальним органом Держгеокадастру. У випадку розташування земельної ділянки у межах населеного пункту, або якщо на ділянці планується розташування об'єкта будівництва, потрібно отримати погодження з управлінням з питань містобудування та архітектури місцевої державної адміністрації або місцевої ради.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки залежно від  її призначення, цінності  та місця розташування може підлягати також погодженню з: структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Строк розгляду: протягом 10 робочих днів з дня одержання проекту ( двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом -- після отримання позитивного висновку такої експертизи).

Підстава для відмови – лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Як зареєструвати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі?

Необхідно звернутися до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки та надати наступні документи:

1) заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

2) оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (погоджений проект землеустрою, за потреби, позитивний висновок експертизи);

3) документацію із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, у формі електронного документа.

Строк розгляду такої заяви – 14 днів. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється безоплатно.

Як провести затвердження проекту землеустрою?

Рішенням про надання земельної ділянки за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюється затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Чи потрібно реєструвати право на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Мін’юсту?

Так, потрібно. Для цього слід звернутися до суб’єкта, уповноваженого на проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а саме до виконавчого органу сільської, селищної чи міської ради або до місцевої державної адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг. Державну реєстрацію речових прав на землю здійснюють також юридичні особи, акредитовані Мінюстом, та нотаріуси.

Які документи потрібні: 

1) заява встановленої форми, яку формує державний реєстратор;

2) документ, що посвідчує особу;

3) засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки у власність або надання у користування;

4) витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (подається  у разі, коли в документі, що подається для державної реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку);

5) документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Консультацію з цих питань Ви можете отримати в Головному управлінні Держгеокадастру у Тернопільській області за адресою: м. Тернопіль, вул. Лисенка, 20 А, тел. 52-23-49 та в Головному територіальному управлінні юстиції у Тернопільській області за адресою: м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8, тел. 52-22-92, 52-90-81.

******************************************************************************************************************************************************

Вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації прав

 

Державна реєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно, в тому числі державна реєстрація обтяжень нерухомого майна, проводиться на підставі документів визначених статтею 27 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон).

Відповідно до статті 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Електронні документи, подані для проведення державної реєстрації прав, оформляються згідно з вимогами, встановленими цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Зверніть увагу! Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства.

У разі подання документів уповноваженою на те особою державний реєстратор, уповноважена особа перевіряє обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.

Обсяг повноважень особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи, перевіряється на підставі відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, за допомогою порталу електронних сервісів. При цьому, для юридичних осіб засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії (наказ Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.0.2003 № 55 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів ДСТУ 4163-2003»).

Для фізичних осіб законодавство не передбачає чітких вимог до засвідчення копій, але вони принаймні повинні бути засвідчені підписом.

Вимоги до оформлення копії рішення суду встановлені відповідними інструкціями з діловодства у судах. Так, згідно підпунктів 13.6., 13.7. пункту 13 Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 173 (із змінами), копії судових рішень, що набрали законної сили, мають бути підписані відповідальним працівником (особою) суду та суддею, а також скріплені відбитком гербової печатки суду.

У разі якщо судове рішення не набрало законної сили, про це працівником апарату суду зазначається на копії, що видається. На копії судового рішення, що набрало законної сили, зазначається дата набрання ним чинності.

Якщо копія судового рішення складається з кількох аркушів, вона має бути прошнурована нитками на п'ять проколів, а на зворотному боці останнього аркуша - скріплена підписом судді, працівника апарату суду, засвідчена відбитком гербової печатки суду, із зазначенням кількості зшитих аркушів.

Вимоги до оформлення копій інших документів, наприклад, рішення місцевої ради, передбачені наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55, яким затверджено Національний стандарт України «Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003. 

Вимоги до проставлення посвідчувального напису нотаріусом передбачені Правилами ведення нотаріального діловодства, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 № 3253/5, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 23.12.2010 за № 1318/18613.

Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.

Відповідальність за відповідність електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, оригіналам таких документів у паперовій формі у разі подання заяви в електронній формі несе особа, яка виготовила електронні копії документів.

Повноваження щодо встановлення факту підробки документів належить суду.

 

Головне територіальне

управління юстиції у Тернопільській області

**************************************************************************************************************************************************

Умови звернення до Європейського суду з прав людини

 

Кожен хто особисто і безпосередньо став потерпілим від порушення прав і свобод зазначених у Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі – Конвенція) або в Протоколах до неї має право звернутися із заявою до Європейського суду з прав людини (далі – Суд). Заява повинна стосуватись лише порушень, допущених однією з держав, на які поширюється дія Конвенції.

Конвенцією та Протоколами до неї захищено такі права: право на життя; право на свободу і особисту недоторканість; право на справедливий судовий розгляд справ, пов’язаних із цивільною та кримінальною проблематикою право на повагу до приватного і сімейного життя; право на свободу думки, совісті та релігії; право на свободу вираження поглядів; право на свободу зібрань і об’єднань; право на шлюб; право на ефективний засіб юридичного захисту; право на володіння своїм майном; право на освіту; право на вільні вибори; право на вільне пересування та вибір місця проживання.

Конвенцією та Протоколами до неї заборонено, зокрема:  катування, нелюдське чи принизливе для людської гідності поводження або покарання; рабства і примусової праці; свавільне та неправомірне позбавлення волі; дискримінацію у користуванні правами та свободами, викладеними у Конвенції;  вислання державою своїх громадян чи заборону їм повернутися на її територію; колективне вислання іноземців; смертну кару.

Звернутися до Європейського суду з прав людини можна лише за таких умов:

1) якщо Ви маєте намір оскаржити поведінку держави, яка сама порушила Ваше право чи свободу або не забезпечила їх захисту;

2) коли йдеться про порушення права чи свободи, що гарантується Конвенцією та Протоколами до неї;

3) коли Ви вичерпали усі доступні Вам ефективні засоби юридичного захисту на національному рівні;

4) якщо Ви не пропустили строку звернення до Суду;

5) якщо Ваша справа ще не розглядалася Судом з тих самих підстав і Ви не використовуєте інший міжнародний механізм захисту своїх прав.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар носить інформаційний характер.

 

Перший заступник начальника Головного

територіального управління юстиції у Тернопільській області,

представник Урядового уповноваженого

у справах Європейського суду з прав

людини у Тернопільській області          Тетяна Вовк

*************************************************************************************************************************************************

Визначення стадії розгляду заяви поданої до 

Європейського суду з прав людини

Якщо ви звернулися до Європейського суду з прав людини за захистом своїх прав і свобод визначених Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, та Протоколів до неї, то інформація подана у цій статті саме для Вас.

Загальновідомо, що під час звернення до Європейського суду з прав людини (далі – Суд) подається заява всі пункти формуляру якої повинні бути належним чином заповнені, як цього вимагає стаття 47 Регламенту Суду. Якщо наданий Вами формуляр заяви був заповнений належним чином, Ви отримаєте відповідь від Секретаріату Європейського суду з прав людини, в якій буде вказано, що за даною заявою було відкрито досьє, зазначено номер який необхідно зазначати в усій подальшій переписці та надіслано набір наклейок зі штрих-кодом який потрібно наклеювати на листи, які надсилатимуться в Суд.

Власне саме за допомогою номера вказаного у відповіді Ви зможете визначити процедуру розгляду Вашої зави у Суді. Для цього на сайті Європейського суду було запущено пошуковий проект SOP – State of Proceedings (з англ. – стадія процедури). Дана пошукова система дає можливість будь-кому з’ясувати на якій стадії розгляду знаходиться заява подана до Суду.

Для того, щоб відкрити SOP Вам необхідно зайти на сайт Європейського суду з прав людини (http://www.echr.coe.int), або скористатись цим посиланням: http://app.echr.coe.int/SOP/index.aspx?lg=en.

Після входу на сторінку достатньо лише ввести номер заяви отриманий Вами з Суду, і тоді відкриється вся інформація стосовно поданої заяви.

З метою наочного розуміння виконання даної процедури нижче подано зразок заповнення даних у пошуковій системі.


« повернутися

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь