ЗОЛОТОПОТІЦЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Тернопільська область, Чортківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Проєкт рішення №173 «Про затвердження  ПРОГРАМИ поводження з твердими побутовими відходами»

Кількість переглядів: 910
Скликання: Восьме скликання
Сесія: Четверта сесія
Тип документу: Проєкт рішення
Дата: 28.01.2021
Номер документу: 173
Назва документу: Про затвердження  ПРОГРАМИ поводження з твердими побутовими відходами
Прикріплені файли:

 

ЗОЛОТОПОТІЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ, ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ

ЧЕТВЕРТА СЕСІЯ

 

 

Рішення № 173

                                                       

28 січня 2021 року                                                                           смт. Золотий Потік

 

Про затвердження  ПРОГРАМИ

поводження з твердими побутовими відходами на

території Золотопотіцької територіальної громади

 на період до 2030 року

 

Розглянувши інформацію секретаря  селищної  ради Дем’янчук У.Т., про   Програму поводження з твердими побутовими відходами на території Золотопотіцької територіальної громади на період до 2030 року, висновку постійної комісії селищної ради з  питань власності, комунального майна та приватизації, житлової політики, комунального господарства, транспорту, природокористування, охорони довкілля та енергозбереження.

            В И Р І Ш И Л А:

    1. Інформацію секретаря  селищної  ради  Дем’янчук У.Т. про  Програму  поводження з твердими побутовими відходами на території Золотопотіцької територіальної громади на період до 2030  року прийняти до відома.  

    2. Затвердити  Програму поводження з твердими побутовими відходами на території Золотопотіцької територіальної громади на період до 2030 року, що додається.

        3. При формуванні місцевого бюджету на наступні роки передбачити фінансування   витрат на реалізацію Програми в межах можливостей бюджету.

       4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань власності, комунального майна та приватизації, житлової політики, комунального господарства, транспорту, природокористування, охорони довкілля та енергозбереження.

 

 

 

          Селищний голова                                                                Михайло ПРОКІПЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1  до

Рішення сесії  Золотопотіцької селищної ради

від 28 січня 2021 року                2021  року  № 173

ПРОГРАМА

                                      поводження з твердими побутовими

                                         відходами на території

                               Золотопотіцької територіальної громади

                                         на період до 2030 року

 

РОЗДІЛ   І.    ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.         Програма поводження з твердими побутовими відходами на території Золотопотіцької територіальної громади на період до 2030 року (далі - Програма) розроблена з метою реалізації невідкладних та перспективних заходів щодо збору, видалення, знешкодження, утилізації твердих побутових відходів (далі - побутові відходи) на основі сучасного вітчизняного та світового досвіду, правової, нормативної, техніко-економічної системи поводження з відходами, економічних, інформаційно-освітніх заходів.

Ця Програма спрямована на поліпшення стану благоустрою населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, створення умов для залучення коштів бюджетів усіх рівнів, інвестиційних та кредитних ресурсів.

 

1.2.         Правовою основою Програми є Закони України:

„Про місцеве самоврядування в Україні";

„Про    Загальнодержавну    програму   реформування    і    розвитку   житлово-комунального господарства";

„Про благоустрій населених пунктів";

„Про охорону навколишнього середовища";

„Про відходи";

„Про охорону атмосферного повітря";

„Про житлово-комунальні послуги";

„Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення";

Постанова Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року №265 „Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами"та нормативно-правові акти:

Методичні рекомендації з організації роздільного збирання побутових відходів, затверджені наказом Мінжитлокомунгоспу України від 5 серпня 2008 року № 242;

Методичні рекомендації з організації збирання, перевезення, перероблення та утилізації твердих побутових відходів, затверджені наказом Мінжитлокомунгоспу України від 11 серпня 2008 року № 247;

Система моніторингу сфери поводження з твердими побутовими відходами, затверджена наказом Мінбуду України від 12 жовтня 2008 року № 245;

Методика розроблення оцінки впливу на навколишнє природне середовище для об'єктів поводження з твердими побутовими відходами, затверджена наказом Мінбуду України від 10 січня 2006 року № 8;

Методика організації запровадження двоетапного перевезення твердих побутових відходів, затверджена наказом Мінбуду України від ЗО листопада 2006 року № 396;

Рекомендації із розроблення схем санітарної очистки населених пунктів, затверджені наказом Мінбуду України від 10 січня 2006 року № 6;

Рекомендації з удосконалення експлуатації діючих полігонів та звалищ твердих побутових відходів, затверджені наказом Мінбуду України від 10 січня 2006       року №5;

Норми утворення твердих побутових відходів для населених пунктів України, затверджені наказом Мінбуду України від 10 січня 2006 року № 7;

Методичні рекомендації щодо заповнення санітарно-технічного паспорта полігону твердих побутових відходів, затверджені наказом Мінбуду України від 10 січня 2006 року № 3;

Рекомендації щодо підготовки місцевих програм поводження з твердими побутовими  відходами,  затверджені наказом  Мінбуду  України  від  31  травня  2007 року № 32;

інші нормативні документи України, які регулюють правовідносини у сфері благоустрою та поводження з побутовими відходами.

 

РОЗДІЛ II .    ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СУЧАСНОГО СТАНУ СФЕРИ ПОВОДЖЕННЯ З   ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ

Результати вивчення процесу утворення відходів у населених пунктах ТГ  свідчать, що кожним мешканцем утворюється в середньому від 0,55 кг відходів.

Таким   чином,   щоденно   на   території   Золотопотіцької територіальної громади    утворюється 8.9 тонн відходів. Відповідно річні об'єми утворюваних мешканцями сіл  відходів становлять 3248,5 тонн. І з кожним роком динаміка зростання обсягів утворюваних відходів на території громади зростає. Як і в цілому по Україні, на   території   Золотопотіцької територіальної громади існує низка проблем, пов'язаних з поводженням з побутовими відходами.

Фото без описуСеред усіх видів утворення відходів найбільший відсоток становлять тверді побутові відходи, від стану поводження з якими залежить екологічна безпека, благоустрій населених пунктів, здоров'я та благополуччя населення. Отже, ступінь надання населенню планово-регулярних послуг щодо збирання, транспортування та утилізації відходів є певним показником рівня життя громадян.

На  території   Золотопотіцької територіальної громади велика кількість населення позбавляється побутових відходів самостійно, внаслідок чого у балках, ярах, долинах річок утворюються стихійні сміттєзвалища, що забруднюють ґрунти та водні об'єкти.

Основні причини розриву між прогресуючим накопиченням відходів і заходами, які повинні спрямовуватись на забезпечення споживачів якісними послугами для зменшення негативного впливу на довкілля є:

1.   Недосконалість місцевих нормативно-правових документів, які б зобов'язували мешканців будинків приватного сектору, підприємств та установ різних форм власності укладати угоди з перевізниками на вивезення побутових відходів.

2.   Невідповідність вимогам сьогодення фінансового стану галузі, який
залежить від збалансованості таких основних складових:

  • рівня відшкодування фактичних витрат на вивіз побутових відходів для груп споживачів;
  • повноти бюджетної частки фінансування, яка повинна спрямовуватись на технічне переоснащення комунальних підприємств, будівництво нових полігонів та сміттєзвалищ, придбання нової техніки і обладнання, компенсацію різниці між діючими тарифами і фактичними витратами для підприємств, які працюють у сфері поводження з побутовими відходами, незалежно від форми власності, компенсацію у межах видатків на благоустрій населених пунктів, робіт з прибирання місць загального користування (вулиць, парків тощо).

4.   Дефіцит контейнерного парку для якісного збирання побутових відходів, в тому числі роздільним способом та дотримання чистоти на ділянках їх розміщення.

Одним із першочергових завдань у сфері поводження з побутовими відходами є зменшення обсягів їх захоронення на полігонах та сміттєзвалищах за рахунок впровадження сучасних методів і технологій із сортування, переробки та утилізації побутових відходів.

Впровадження роздільного збирання побутових відходів повинно спрацьовувати на зменшення обсягів сміття до 30-40 відсотків, продовження терміну експлуатації існуючих полігонів, скорочення площ землевідводу під перспективне будівництво.

За морфологічним складом структура побутових відходів налічує:

  • поліетилен - 24%
  • деревина - 5%
  • будівельні відходи-10%
  • гума, текстиль - 10%
  • папір, картон - 10%
  • вуличний змет,
  • листя - 34%
  • харчові відходи - 3%
  • інші відходи - 4%

Технічно роздільне збирання передбачає встановлення біля будинків замість одного контейнера, як мінімум двох: один — для ресурсоцінних відходів —  пляшок, пакетів, паперу тощо, інший - для органічних відходів.

5. Недосконалість структури санітарного очищення населених пунктів та небезпечний вплив на довкілля існуючих полігонів та сміттєзвалищ.

Внаслідок відсутності стовідсоткового охоплення потенційних джерел утворення побутових відходів спостерігається невідповідність між офіційними обсягами захоронення побутових відходів на сміттєзвалищах та розрахунковими показниками.

Тільки з розрахунку на середньорічну норму утворення побутових відходів на одного мешканця реальний обсяг утворення побутових відходів в 1,5 рази перевищує показники офіційної статистики з їх захоронення.

Внаслідок цього щорічно утворюється значна кількість стихійних сміттєзвалищ.

Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 січня 2006 року № 7 затверджено Норми утворення твердих побутових відходів для населених пунктів України.

Нормативні показники утворення побутових відходів не приведені у відповідність з вищевказаним наказом у зв'язку з недостатнім рівнем охоплення споживачів договірними відносинами на вивіз побутових відходів, фрагментарністю схем санітарного очищення, відсутністю чітких взаємодій з органами охорони навколишнього природного середовища не забезпечує достатнього контролю за санітарним станом територій.

Всього на території Золотопотіцької територіальної громади налічується 1  сміттєзвалище.

Більшість сміттєзвалищ територіальної громади у зв'язку з відсутністю санітарно-технічних паспортів, стаціонарних огорож, освітлення, охорони, рішень про відведення земельних ділянок для місць видалення побутових відходів не відповідає вимогам будівельних та санітарних норм і правил. Із загальної кількості полігонів та звалищ 10 відсотків мають тимчасові паспорти, а решта працюють без дозвільних документів.

Особливу небезпеку для територіальної громади становлять небезпечні відходи, гербіциди, пестициди, різноманітні отрутохімікати. Не менш серйозно постають проблеми, пов'язані з утилізацією птахів внаслідок пташиного грипу, знищення трупів загиблих тварин.

Суттєву долю на полігонах в усьому обсязі відходів займають будівельні відходи. Із розширенням ремонтних робіт різко посилиться проблема утилізації та захоронення будівельних відходів.

Ефективне вирішення комплексу питань, пов'язаних з поводженням з побутовими відходами повинно базуватись на визначенні основних пріоритетів і напрямів з урахуванням специфічних особливостей кожного населеного пункту, поєднанні інтересів та зусиль органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, утворювачів відходів, перевізників і контролюючих органів.

Певні організаційні кроки у цьому напрямі вже зроблені.

Щороку ТГ проводить роботи по підгортанню та обвалуванню сміттєзвалищ.

Розпочато роботу по затвердженню Правил благоустрою, санітарного утримання території, забезпечення чистоти і порядку в населених пунктах. Щорічно затверджуються адресні програми ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ.

Враховуючи європейський досвід вирішення питань поводження з побутовими відходами, а також діючу законодавчу базу, принципи поводження з твердими побутовими відходами повинні полягати у максимальному поверненні до виробничого циклу вторинної сировини і тільки в разі неможливості їх застосування підлягати видаленню.

 

РОЗДІЛ   III. МЕТА І ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

 

Метою Програми є координація дій усіх гілок влади, суб'єктів господарювання та активізація населення для створення умов, що сприятимуть забезпеченню повного збирання, перевезення, знешкодження та захоронення побутових відходів, проведенню комплексної оцінки екологічного стану сміттєзвалищ із залученням фахівців відповідних галузей, впровадженню нових та розширенню і модернізації діючих потужностей, впорядкуванню, облаштуванню та узаконенню існуючих сміттєзвалищ, обмеженню їх шкідливого вплину на навколишнє природне середовище та здоров'я людини, створення ефективної системи управління у сфері поводження з побутовими відходами.

Для досягнення цієї мети передбачається розв'язати такі основні завдання:

      • зменшити обсяги захоронення побутових відходів шляхом впровадження нових сучасних високоефективних методів їх збирання, перевезення, зберігання, переробки, утилізації та знешкодження;
      • реформувати систему санітарного очищення;
      • здійснити облаштування контейнерних майданчиків, оновлення контейнер­ного господарства та парку сміттєвозів;
      • впровадити роздільне збирання побутових відходів;
      • здійснити модернізацію діючих полігонів з метою захоронення підходів,
      • створити умови для ефективного використання ресурсоцінних компонентів.

 

РОЗДІЛ   IV. ШЛЯХИ І СПОСОБИ   РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ

Визначені завдання Програми передбачається розв'язати шляхом вжиття організаційних заходів щодо:

  • розроблення схем санітарної очистки населених пунктів;
  • затвердження в усіх населених пунктах норм накопичення побутових
    відходів;
  • затвердження місцевих Правил благоустрою, санітарного утримання
    територій, забезпечення чистоти і порядку;
  • закріплення територій населених пунктів за суб'єктами господарювання і визначення відповідальних за належний санітарний стан підпорядкованих територій;
  • удосконалення тарифної політики в питаннях поводження з побутовими відходами;
  • вдосконалення статистичної звітності;
  • організації роздільного збирання відходів у місцях їх утворення та
    постачання на сортувальну лінію;
  • вилучення корисних компонентів побутових відходів як вторинної сировини;
  • застосування компостування органічної частини побутових відходів, піролізу та інших способів утилізації;
  • організації збирання, перероблення та утилізації великогабаритних і будівельних відходів тощо;
  • впровадження системи моніторингу за звалищами та навколишньою територією як у процесі експлуатації об'єктів, так і після їх закриття;
  • проведення освітньо-виховних заходів у сфері поводження з відходами для  населення.

 

РОЗДІЛ V.   ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Вирішення проблеми поводження з побутовими відходами передбачає розроблення та впровадження програмних заходів, які повинні забезпечити концентрацію фінансових ресурсів держави, області, району та суб'єктів господарювання, а також спонукати до збільшення інвестицій у цю сферу.

Необхідно створити сприятливі умови виробникам, споживачам та інвесторам для стимулювання їх ефективної участі у вирішенні поставленої проблеми, підготувати нормативно-правову та технологічну базу. Основою заходів мають стати аналітично-оціночні роботи, дослідження кон'юнктури ринку щодо сировини та потреб у продукції, яка може бути виготовлена з відходів.

Враховуючи еколого-економічну ефективність утилізації відходів, обмеженість фінансово-економічних можливостей місцевих бюджетів та суб'єктів господарювання, визначені у додатку до цієї Програми заходи передбачається здійснити у два етапи:

перший (2021 - 2025 роки):

  • впровадження нормативно-правової бази у сфері поводження з побутовими відходами;
  • забезпечення проведення моніторингу збирання та розміщення побутових відходів;
  • оновлення (заміна та ремонт) сміттєзбиральних контейнерів та належне облаштування контейнерних майданчиків;
  • запровадження контейнерного збору відходів;
  • обстеження та впровадження заходів щодо модернізації діючих сміттєзвалищ побутових відходів;
  • ліквідація існуючих несанкціонованих сміттєзвалищ та недопущення
    виникнення нових;
  • стовідсоткове охоплення послугами зі збору та вивезення відходів населення, установ, організацій, підприємств;
  • проведення рекламно-інформаційних та освітньо-виховних заходів у сфері поводження з побутовими відходами;
  • оновлення парків прибиральних та сміттєвивізних машин;
  • забезпечення сприятливих умов для залучення інвестицій з метою переоснащення системи санітарного очищення населених пунктів;
  • експериментальне відпрацювання системи роздільного збирання складових побутових відходів в населених пунктах ра

    « повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь