A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Золотопотіцька громада
Тернопільська область, Бучацький район

Аналіз регуляторного впливу - проекту рішення Золотопотіцької селищної ради "Про встановлення ставок податків та зборів на 2019 рік"

Аналіз регуляторного впливу - 
проекту рішення Золотопотіцької селищної ради 
«Про встановлення ставок податків та зборів»

 

Цей аналіз підготовлено відповідно до ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». 

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

 

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податковим кодексом України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.  Важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок податків і зборів, орендної плати за землю залежить розвиток  та показник наповнення бюджету об’єднаної територіальної громади, що дасть можливість забезпечити належний рівень життя населення громади.

Відповідно до ст.271.2 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін(плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовується не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом

Запропонований проект регуляторного акту містить оптимальне співвідношення ставок місцевих податків і зборів та пільг, яке збалансовує інтереси усіх суб’єктів дії регуляторного акту, крім того, враховує і економічне становище в країні, і нагальні потреби громади

У разі якщо селищна рада не прийняла  рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів,що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ,такі податки до прийняття рішення справляється виходячи з норм  ПК, із застосуванням  мінімальних ставок,а плата за землю буде  справлятися із застосуванням ставок,які діяли до 31 грудня року,що передує бюджетному,в якому планується застосування плати за землю.

Згідно ст. 274.1. ПКУ ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки,а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх НГО

 

Тому рекомендується на оподатковуваний період з 01.01.2019 р. по 31.12.2019 р. встановити ставки земельного податку у розмірі 0,8 % для ріллі в межах населеного пункту  та 0,8 % від НГО для ріллі за межами населеного пункту;

Згідно ст..272.2 ПКУ ставка податку за земельні ділянки.,які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання(крім державної та комунальної форми власності)встановлено у розмірі не більше 12 відсотків від нормативної грошової оцінки.

 На 2019 рік рекомендується встановити ставку земельного податку на землі комерційного використання також  у розмірі 1,8 % від НГО від НГО на оподатковуваний період з 01.01.2019 р по 31.12.2019р.

З метою збільшень надходжень до місцевого бюджету, беручи до уваги  той факт, що це землі комерційного використання, які, відповідно до вимог нині діючого земельного законодавства, повинні перебувати в оренді (а ставка орендної плати на території Золотопотіцької селищної ради становить переважно 8% від НГО).

В наступному 2019  році сума збільшиться тільки на коефіцієнт інфляції для звичайних громадян, а для користувачів, які мають у постійному користуванні земельні ділянки – збільшиться у три рази.

В наступному 2019  році сума збільшиться тільки на коефіцієнт інфляції для звичайних громадян, а для користувачів, які мають у постійному користуванні земельні ділянки – збільшиться у три рази.

Щодо ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області, то його рекомендується затвердити в таких розмірах:

- для житлової нерухомості, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0,2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;

-  для нежитлової нерухомості комерційного використання, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0,75 %    розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;

Затвердити ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки     для   юридичних осіб:

  • для житлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних осіб – 1,0 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;
  •  для не житлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних осіб – 1,0 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування.
  • за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), розрахована сума податку, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
  •  

Введення в дію рішення Золотопотіцької селищної ради «Про встановлення ставок податків та зборів» дасть можливість збільшити надходження до бюджету селищної ради.

 

  1. Цілі державного регулювання.

 

Цілями прийняття і запровадження даного регуляторного акту є:

 - дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок земельного податку;

 - збільшення надходжень до бюджету селищної ради, що забезпечить вирішення деяких соціально-економічних проблем селища.

 

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятних та альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

 

Досягнення встановленої цілі можливо наступними способами:

1. Відмова від запропонованого регулювання, тобто залишення без змін існуючої ситуації.

2. Прийняття Золотопотіцькою селищною радою рішення «Про встановлення ставок податків та зборів».

Не прийняття зазначеного рішення залишає існуючи ставки земельного податку та податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на попередньому рівні, що призведе до зменшення надходжень до місцевого бюджету.

 

  1. Механізми розв’язання проблеми.

 

Досягнення визначеної мети планується шляхом:

- встановлення ставок земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Золотопотіцької селищної ради.         

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

 

Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити збільшення надходження грошових коштів від податків та зборів до бюджету селищної ради.

Передбачається, що платники податку, будуть неухильно виконувати вимоги  запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі.

Впровадження та виконання вимог проекту рішення не потребує забезпечення ресурсами.

 

  1. Очікувані результати прийняття запропонованого акта.

 

Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення селищного  бюджету. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження земельного податку до селищного бюджету у 2018 році залишаться на тому ж рівні по землях сільськогосподарського призначення: рілля та багаторічні насадження; та по землях, що перебувають у постійному користуванні – в три рази.

Досягнення встановлених цілей, запропонованим регуляторним актом дає можливість збільшити обсяг надходжень до селищного бюджету у 2019 році .

 

 

 

 

 

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Власники та користувачі земельних ділянок

Встановлення ставок земельного податку, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку.

Сплата податку у встановленому обсязі

Власники нерухомого майна , відмінного від земельної ділянки

Встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку.

Сплата податку у встановленому обсязі

Органи місцевого самоврядування

Отримання надходжень до бюджету від запровадженого податку

Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення, витрати на друк платіжних повідомлень та їх вручення платникам податку.

 

  1. Показники результативності регуляторного акту.

 

Результативність буде відстежуватися шляхом:

- аналізу розміру надходжень податку до бюджету;

- кількості платників податку.

 

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.

 

  Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані, отримані від Бучацької ОДПІ та з інших офіційних джерел.         

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

 

Зауваження і пропозиції до проекту рішення Золотопотіцької селищної  ради приймаються в письмовому або електронному вигляді протягом одного календарного місяця з дня його опублікування на адресу: Золотопотіцька селищна рада, вул. Д.Галицького, 107, смт. Золотий Потік, e-mail: 04392735@mail.gov.ua

 

 

Селищний голова                                              Р.Р.Кушик

 

Аналіз регуляторного впливу - 
проекту рішення Золотопотіцької селищної ради 
«Про встановлення ставок податків та зборів»

 

Цей аналіз підготовлено відповідно до ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». 

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

 

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податковим кодексом України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.  Важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок податків і зборів, орендної плати за землю залежить розвиток  та показник наповнення бюджету об’єднаної територіальної громади, що дасть можливість забезпечити належний рівень життя населення громади.

Відповідно до ст.271.2 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін(плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовується не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом

Запропонований проект регуляторного акту містить оптимальне співвідношення ставок місцевих податків і зборів та пільг, яке збалансовує інтереси усіх суб’єктів дії регуляторного акту, крім того, враховує і економічне становище в країні, і нагальні потреби громади

У разі якщо селищна рада не прийняла  рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів,що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ,такі податки до прийняття рішення справляється виходячи з норм  ПК, із застосуванням  мінімальних ставок,а плата за землю буде  справлятися із застосуванням ставок,які діяли до 31 грудня року,що передує бюджетному,в якому планується застосування плати за землю.

Згідно ст. 274.1. ПКУ ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки,а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх НГО

 

Тому рекомендується на оподатковуваний період з 01.01.2019 р. по 31.12.2019 р. встановити ставки земельного податку у розмірі 0,8 % для ріллі в межах населеного пункту  та 0,8 % від НГО для ріллі за межами населеного пункту;

Згідно ст..272.2 ПКУ ставка податку за земельні ділянки.,які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання(крім державної та комунальної форми власності)встановлено у розмірі не більше 12 відсотків від нормативної грошової оцінки.

 На 2019 рік рекомендується встановити ставку земельного податку на землі комерційного використання також  у розмірі 1,8 % від НГО від НГО на оподатковуваний період з 01.01.2019 р по 31.12.2019р.

З метою збільшень надходжень до місцевого бюджету, беручи до уваги  той факт, що це землі комерційного використання, які, відповідно до вимог нині діючого земельного законодавства, повинні перебувати в оренді (а ставка орендної плати на території Золотопотіцької селищної ради становить переважно 8% від НГО).

В наступному 2019  році сума збільшиться тільки на коефіцієнт інфляції для звичайних громадян, а для користувачів, які мають у постійному користуванні земельні ділянки – збільшиться у три рази.

В наступному 2019  році сума збільшиться тільки на коефіцієнт інфляції для звичайних громадян, а для користувачів, які мають у постійному користуванні земельні ділянки – збільшиться у три рази.

Щодо ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області, то його рекомендується затвердити в таких розмірах:

- для житлової нерухомості, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0,2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;

-  для нежитлової нерухомості комерційного використання, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0,75 %    розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;

Затвердити ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки     для   юридичних осіб:

  • для житлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних осіб – 1,0 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;
  •  для не житлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних осіб – 1,0 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування.
  • за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), розрахована сума податку, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
  •  

Введення в дію рішення Золотопотіцької селищної ради «Про встановлення ставок податків та зборів» дасть можливість збільшити надходження до бюджету селищної ради.

 

  1. Цілі державного регулювання.

 

Цілями прийняття і запровадження даного регуляторного акту є:

 - дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок земельного податку;

 - збільшення надходжень до бюджету селищної ради, що забезпечить вирішення деяких соціально-економічних проблем селища.

 

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятних та альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

 

Досягнення встановленої цілі можливо наступними способами:

1. Відмова від запропонованого регулювання, тобто залишення без змін існуючої ситуації.

2. Прийняття Золотопотіцькою селищною радою рішення «Про встановлення ставок податків та зборів».

Не прийняття зазначеного рішення залишає існуючи ставки земельного податку та податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на попередньому рівні, що призведе до зменшення надходжень до місцевого бюджету.

 

  1. Механізми розв’язання проблеми.

 

Досягнення визначеної мети планується шляхом:

- встановлення ставок земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Золотопотіцької селищної ради.         

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

 

Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити збільшення надходження грошових коштів від податків та зборів до бюджету селищної ради.

Передбачається, що платники податку, будуть неухильно виконувати вимоги  запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі.

Впровадження та виконання вимог проекту рішення не потребує забезпечення ресурсами.

 

  1. Очікувані результати прийняття запропонованого акта.

 

Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення селищного  бюджету. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження земельного податку до селищного бюджету у 2018 році залишаться на тому ж рівні по землях сільськогосподарського призначення: рілля та багаторічні насадження; та по землях, що перебувають у постійному користуванні – в три рази.

Досягнення встановлених цілей, запропонованим регуляторним актом дає можливість збільшити обсяг надходжень до селищного бюджету у 2019 році .

 

 

 

 

 

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Власники та користувачі земельних ділянок

Встановлення ставок земельного податку, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку.

Сплата податку у встановленому обсязі

Власники нерухомого майна , відмінного від земельної ділянки

Встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку.

Сплата податку у встановленому обсязі

Органи місцевого самоврядування

Отримання надходжень до бюджету від запровадженого податку

Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення, витрати на друк платіжних повідомлень та їх вручення платникам податку.

 

  1. Показники результативності регуляторного акту.

 

Результативність буде відстежуватися шляхом:

- аналізу розміру надходжень податку до бюджету;

- кількості платників податку.

 

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.

 

  Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані, отримані від Бучацької ОДПІ та з інших офіційних джерел.         

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

 

Зауваження і пропозиції до проекту рішення Золотопотіцької селищної  ради приймаються в письмовому або електронному вигляді протягом одного календарного місяця з дня його опублікування на адресу: Золотопотіцька селищна рада, вул. Д.Галицького, 107, смт. Золотий Потік, e-mail: 04392735@mail.gov.ua

 

 

Селищний голова                                              Р.Р.Кушик

 

 

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь