Золотопотіцька громада
Бучацький район, Тернопільська область

Аналіз регуляторного впливу - проекту рішення Золотопотіцької селищної ради

Аналіз регуляторного впливу - 
проекту рішення Золотопотіцької селищної ради 
«Про встановлення ставок податків та зборів на 2018 рік»

 

Цей аналіз підготовлено відповідно до ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». 

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

 

Відповідно до ст.271.2 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін(плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовується не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо селищна рада не прийняла  рішення, плата за землю справляється із застосуванням  мінімальних ставок, встановленими ПКУ.

Згідно ст. 274.1. ПКУ ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки,а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх НГО

На даний час, по Золотопотіцькій селищній раді, застосовується ставка податку для сільськогосподарських угідь (рілля,сіножаті,пасовища,багаторічні насадження ) - у розмірі 0,6 % від НГО земельних ділянок. Коефіцієнт індексації НГО cтаном на 1.01.2017 рік становить 1,06. І в смт. Золотий Потік, наприклад, сума земельного податку за рік за 0,10 га ріллі становить 5,96 грн ,а за багаторічні насадження за 0,12 га в с. Миколаївка – 10,74 грн в той час, коли при мінімальній ставці податку, що становить 0,1 % НГО, ці суми зменшаться в 6 разів, і відповідно зменшаться доходи в місцевий бюджет, а витрати, пов’язані з друком платіжного повідомлення та врученням його платнику податку, який користується невеликою земельною ділянкою вищенаведеного цільового призначення. навіть не покриватиме сплата земельного податку за мінімальною ставкою.

Тому рекомендується на оподатковуваний період з 01.01.2018 р. по 31.12.2018 р. встановити ставки земельного податку у розмірі 0,8 % для ріллі в межах населеного пункту  та 0,8 % від НГО для ріллі за межами населеного пункту; 0,8 % від НГО - багаторічні насадження (це становить в залежності від НГО близько 10,74грн за 0,12га).

 Податок за земельні ділянки комерційного використання станом на 2017 рік становить 1,5% від НГО, при тому, що згідно ПКУ максимальна ставка податку по цьому цільовому призначенні становить 3 %. На 2018 рік рекомендується встановити ставку земельного податку на землі комерційного використання також  у розмірі 1,5 % від НГО.

Згідно ст..272.2 ПКУ ставка податку за земельні ділянки.,які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання(крім державної та комунальної форми власності)встановлено у розмірі не більше 12 відсотків від нормативної грошової оцінки. На території Золотопотіцької селищної ради встановлено ставку земельного податку у 2017 році у розмірі 1 % від НГО. З метою збільшень надходжень до місцевого бюджету, беручи до уваги  той факт, що це землі комерційного використання, які, відповідно до вимог нині діючого земельного законодавства, повинні перебувати в оренді (а ставка орендної плати на території Золотопотіцької селищної ради становить переважно 8% від НГО), рекомендуємо збільшити ставку земельного податку до 3 % від НГО на оподатковуваний період з 01.01.2018 р по 31.12.2018р.

Також на території Золотопотіцької селищної ради в 2017 році встановлені такі ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну оцінку яких проведено  (в межах населеного пункту):

  • за земельні ділянки, зайняті житловим фондом, автостоянки для особистого автотранспорту, які використовуються без отримання прибутку гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами - 0,05% від їх нормативної грошової оцінки;
  •  садовими та дачними будинками фізичних осіб, у розмірі - 0,3 % від їх нормативної грошової оцінки;
  • за земельні ділянки надані  підприємствам промисловості, транспорту (крім земель залізничного транспорту за винятком земель залізничного транспорту, на яких знаходяться окремо розташовані культурно-побутові  будівлі та інші споруди), зв’язку, енергетики, а також підприємствам і організаціям, що здійснюють експлуатацію ліній електропередач, у розмірі 3% від їх нормативної грошової оцінки;
  • за земельні ділянки водного фонду – 3% від їх нормативно грошової оцінки.

Ставки земельного податку на земельні ділянки, які розташовані за межами населеного пункту  :

  • за земельні ділянки несільськогосподарських угідь (господарські двори у тому числі) – 3%;
  • за земельні ділянки надані садівницьким товариствам, у тому числі зайняті садовими  та дачними будинками фізичних осіб – 0,3%;
  • для сільськогосподарських угідь, у розмірі  0,8 % від їх нормативної грошової оцінки землі;
  • за земельні ділянки водного фонду – 3%;
  • для інших земель, які знаходяться за межами населеного пункту – 5% від їх нормативної грошової оцінки землі.

У 2018 році рекомендується залишити їх на цьому ж рівні

Отже, в 2017 році нараховано земельного податку громадянам приблизно на суму 300000 грн. В наступному 2018  році сума збільшиться тільки на коефіцієнт інфляції для звичайних громадян, а для користувачів, які мають у постійному користуванні земельні ділянки – збільшиться у три рази.

 

 

Щодо ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області, то його рекомендується затвердити в таких розмірах:

- для житлової нерухомості, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0,2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;

-  для нежитлової нерухомості комерційного використання, яка перебуває у власності фізичних осіб – 0,75 %    розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;

Затвердити ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки     для   юридичних осіб:

  • для житлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних осіб – 1,0 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування;
  •  для не житлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних осіб – 1,0 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування.
  • за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), розрахована сума податку, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
  •  

Пільги із сплати податку. 

База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

  • Для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 кв. метрів.
  •  Для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на   120 кв. метрів.
  •  Для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
  • Для  господарських приміщень  , які перебувають у власності фізичних осіб (не підприємців): хліви, стодоли, гаражі, комори.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Золотопотіцька селищна рада може встановлювати пільги з податку, що сплачується на території   Золотопотіцької селищної ради з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

 

Пільги з податку, що сплачується на території  Золотопотіцької селищної ради з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

- об'єкт/об'єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням    ради;

- об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Пільги з податку, що сплачується на території Золотопотіцької селищної ради з об'єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об'єктом оподаткування.

 

Звільнити від  сплати податку, що сплачується на території Золотопотіцької  селищної ради з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями), а також звільнити від  сплати даного податку,  що сплачується на території  Золотопотіцької селищної  ради з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності  учасників АТО  або  членів  їх  сімей, у пенсіонерів, де проживають багатодітні сім’ї, а також звільнити від сплати даного податку неприбуткові  громадські організації («Просвіта», «Злагода», «Дністрянка» та ін..),  звільнити юридичні особи державної та комунальної форми власності від сплати податку  в розмірі 50% на нерухоме майно житлової та нежитлової  нерухомості , яке використовується  для   оздоровчо - реакраційних цілей .

 

Введення в дію рішення Золотопотіцької селищної ради «Про встановлення ставок податків та зборів» дасть можливість збільшити надходження до бюджету селищної ради.

 

  1. Цілі державного регулювання.

 

Цілями прийняття і запровадження даного регуляторного акту є:

 - дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок земельного податку;

 - збільшення надходжень до бюджету селищної ради, що забезпечить вирішення деяких соціально-економічних проблем селища.

 

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятних та альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

 

Досягнення встановленої цілі можливо наступними способами:

1. Відмова від запропонованого регулювання, тобто залишення без змін існуючої ситуації.

2. Прийняття Золотопотіцькою селищною радою рішення «Про встановлення ставок податків та зборів».

Не прийняття зазначеного рішення залишає існуючи ставки земельного податку та податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на попередньому рівні, що призведе до зменшення надходжень до місцевого бюджету.

 

  1. Механізми розв’язання проблеми.

 

Досягнення визначеної мети планується шляхом:

- встановлення ставок земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Золотопотіцької селищної ради.         

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

 

Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити збільшення надходження грошових коштів від податків та зборів до бюджету селищної ради.

Передбачається, що платники податку, будуть неухильно виконувати вимоги  запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі.

Впровадження та виконання вимог проекту рішення не потребує забезпечення ресурсами.

 

  1. Очікувані результати прийняття запропонованого акта.

 

Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення селищного  бюджету. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження земельного податку до селищного бюджету у 2018 році залишаться на тому ж рівні по землях сільськогосподарського призначення: рілля та багаторічні насадження; та по землях, що перебувають у постійному користуванні – в три рази.

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Власники та користувачі земельних ділянок

Встановлення ставок земельного податку, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку.

Сплата податку у встановленому обсязі

Власники нерухомого майна , відмінного від земельної ділянки

Встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку.

Сплата податку у встановленому обсязі

Органи місцевого самоврядування

Отримання надходжень до бюджету від запровадженого податку

Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення, витрати на друк платіжних повідомлень та їх вручення платникам податку.

 

  1. Показникі результативності регуляторного акту.

 

Результативність буде відстежуватися шляхом:

- аналізу розміру надходжень податку до бюджету;

- кількості платників податку.

 

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.

 

  Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані, отримані від Бучацької ОДПІ та з інших офіційних джерел.          Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

 

Зауваження і пропозиції до проекту рішення Золотопотіцької селищної  ради приймаються в письмовому або електронному вигляді протягом одного календарного місяця з дня його опублікування на адресу: Золотопотіцька селищна рада, вул. Д.Галицького, 107, смт. Золотий Потік, e-mail: zpotiksrada@ukr.net

 

 

Селищний голова                                              Р.Р.Кушик



« повернутися до списку новин